Skoleinspektør ville forbyde piger under 8 år at bære hijab – men det muslimske parallelsamfund fik hende ned med nakken

Neena Lall, google

Islamiseringen af Storbritannien går stærkt. Ikke mindst skolerne er hårdt ramt.

 

Og udviklingen er svær at bremse. Det viser er skræmmende eksempel fra en skole, hvor ledelsen netop har forsøgt at bremse indtoget af muslimske særregler.

 

Små piger skal ikke bære islamisk tørklæde

Det var Arif Qawi, der selv er muslim, og indtil for nylig var medlem af skolebestyrelsen, som forsøgte at sætte en bremse på islamiseringen af St. Stephen’s primary school i Newham, East London, men forgæves.

 

Det skete i forening med skolens inspektør Neena Lall. Hun har formået at gøre skolen til den bedste blandt områdets skoler.

 

Hun havde få år tidligere en foruroligende oplevelse. Hun havde bedt eleverne om, at række en finger vejret, hvis de følte sig “British”. Det gjorde meget få af de muslimske elever.

 

Og det var denne holdning hun sammen med Arif Qawi ville ændre. Men det blev en skræmmende negativ erfaring.

 

Konkret forsøgte man at forbyde, at muslimske piger på under 8 år bærer hijab i skolen. Derudover forsøgte man at forbyde, at børn faster under Ramadanen på skoledage. Dels er det skidt for indlæringen, og dels er det skidt for børnenes udvikling og helbred. Her

 

Ifølge Arif Qawi var de fleste muslimske forældre glade for skolens forsøg på at bremse op for islamiseringen, ikke mindst når det gjaldt børnenes faste. Han fortæller om synlig lettelse, og at forældrene fik lys i øjnene ved tanken om, at beslutningen ikke længere er deres.

 

Men skolen ligger i East London, som er en af de mest islamiserede og fundamentalistisk dele af London. Et parallelsamfund. Og de mere fundamentalistiske muslimer gik til kamp mod ledelsens forbud mod religiøse særregler.

 

De rettro muslimer på banen

Læs også
Radikale muslimer lever blandt os – men de hader vores værdier og kalder os ‘hvide svin’

En vred forældregruppe hørte først om dette forbud gennem medierne, og blev meget vrede over, at de ikke er blevet konsulteret først. De fik opbakning fra en gruppe medlemmer i byrådet i Newham, der beskyldte skolen for at skabe en giftig atmosfære.

 

Neena Lall blev blandt andet sammenlignet med Hitler, ifølge DailyMail.

 

Efter det massive pres, vælger Arif Qawi at træde ud af skolebestyrelsen.

 

Neena Lall trak forslaget tilbage og endte med at undskylde.

 

Forløbet er velbeskrevet i de engelske aviser, og en af artiklerne fra The Guardian kan læses her

 

Miqdaad Versi, der er næstformand for “the Muslim Counsil of Brittain”, ser St. Stephens forsøg på at bremse op for islamiseringen som diskrimination, da andre religioner ikke er blevet mødt af lignende tiltag, og hilser Arif Qawi’s afgang velkommen. Han beskriver skolens holdning som forfærdende og understreger, at der er alvorlige problemer med skolens indstilling overfor muslimer.

 

Læs også
Beskyldningerne om antisemitisme mod det britiske Labourparti – og deres lunkne forsøg på at gøre noget ved det

Så kommer man vist ikke beskyldninger om racisme og islamofobi nærmere, uden at sige det direkte.

 

Klare regler kan frisætte de muslimer, der ønsker at leve frit og sekulært 

Kampen om det muslimske tørklæde hijab er en kamp om magten i samfundet.

 

Hijaben signalerer, at der er et skel mellem muslim og ikke-muslim – ren og uren. Desuden tilkendegiver det, at kvinden er mandens ejendom, sådan som det er beskrevet i Koranen (sura 4,34).

 

Ved at tildække håret, lægges der en dæmper på mænds seksuelle lyster, hedder det sig. Men når “brodden” på denne måde må pilles ud af de muslimske mænds begær, må det betyde, at de 8-9 årige piger, og yngre, er sexsymboler, når de skal bære islamisk tørklæde.

 

En sidste ting, der er relevant at nævne, i forbindelse med hijab er, at det i islam er et vigtigt redskab. Det er en måde, at reklamere for islam på, og så er det en metode og et signal. Det er en slags spydspids der baner vejen, og samtidig, når mange kvinder bærer hijab, så er det signal om, at dette område og disse kvinder tilhører islam. Her er det islam – sharia – der bestemmer.

 

Hijab er således et værktøj og en del af en religiøs bestræbelse, og betegnelsen for den bestræbelse er blød jihad eller dawah. Det er alle muslimers pligt.

Læs også
Han blev ansat som sikkerhedsvagt i supermarked – så sprang han ud som frådende islamist

 

Meget spids hierarkisk ledelsesstruktur på landsplan nødvendig

Skolen har flere gange forsøgt at råbe regeringen op. Igen og igen har man appelleret til undervisningsministeriet om, at tage sig sammen – “step up” – og indtage et fast standpunkt, frem for at lade skolerne lave deres egne regler.

 

Men efter pres fra nogle forældre og “visse grupper”, har skolen givet op. De er vendt på en tallerken og har nu droppet alle forsøg på at bremse op for islamiseringen.

 

Amina Lone der er ildsjæl og aktivist imod hijab for helt små pigebørn, har forsøgt at støtte skolen udefra. Også hun har appelleret til regeringen, og har ved lobbyvirksomhed forsøgt at presse på, og sagde på dagen for skolens “U-turn”, at det er en trist dag for det sekulære demokrati.

 

Det ligner vores egen problematik herhjemme i Danmark, hvor vuggestuer, børnehaver og skoler, alene har ansvaret for, at administrere de religiøse særhensyn. Det duer ikke. Når det er islam, der presser på, så duer en flad ledelsesstruktur på landsplan ikke.

 

Alle lades i stikken

Når vestlige regeringer løser deres berøringsangsthed ved at sende “aben” videre ud til skolerne, så lades alle, bort set fra islamisterne i stikken.

Læs også
Nu er vi ved at få ‘muslimsk politi’ i Danmark – politikerne fatter ikke rækkevidden

 

De muslimske forældre der oprigtigt er interesseret i integration, men som er underlagt en religiøs pligt, og som er underlagt overvågning og socialkontrol, lades i stikken af politikere, der hverken vil støde islam eller i klinch med EU.

 

De børn der fra helt små presses ind i en ufri religiøs konformitet – et fangenskab der hæmmer deres udvikling – lades også i stikken.

 

Yderligere – og ikke mindst – så lades landenes oprindelige befolkninger i Europa i stikken, når der ikke fra centralt hold, defineres nogle klare rammer for, hvor meget islam må fylde i landenes institutioner. Det gælder mad, faste, påklædning og højtider som jul jævnfør for eksempel Græsted skole, som ville stoppe for elevernes deltagelse i den årlige julegudstjeneste.

 

Politikernes afhændelse af lige præcis dette ansvar, er ansvarsforflygtigelse. Det er uansvarligt og det modvirker integrationen. Det lader alle i stikken.

 

Det er de vestlige samfund der integreres ind i islam

De medlemmer af Newham byråd der har modarbejdet skolens forsøg på at bremse op for islamiseringen, har tilkendegivet, at det er en skam, at skolen med sit initiativ opdeler og udstøder en gruppe, væk fra, at blive en del af det samfund de i fremtiden skal tjene. Det lyder som om, at de ser det kommende samfundssystem i Storbritannien som islamisk.

 

Læs også
Lille dreng på bare 16 måneder måtte ikke komme med sin mor i svømmehal, fordi han kunne sexkrænke muslimske kvinder …

Men nu behøver denne del af byrådet ikke bekymre sig mere, for et sådant samfund – et kalifat med sharialov – udstødes børnene på St. Stephen’s primary school i Newham nu ikke længere fra. Skolen har på linje med alt andet i Europa, givet efter for islam.

Del på Facebook

ANDRE LÆSER OGSÅ…