Uhyrlig journalistik i Danmarks Radio: venstreekstrem dækning af den ny østrigske regering

Østrigs ny regering har et meget stærkt folkeligt mandat i ryggen.

 

Ved valget i oktober fik de to regeringspartier, det konservative ÖVP og det højreorienterede Frihedspartiet, til sammen knap 59 procent af stemmerne.

 

Samtidig tegner den ny regering til at få en position i europæisk politik, der er meget mere fremtrædende, end man normalt ser med østrigske regeringer.

 

Den unge kansler Sebastian Kurz er frontfigur for de stærke folkelige strømninger, der kræver en stram udlændingepolitik i Europa. Disse strømninger præger også Danmark.

 

Kurz står desuden til at få betydelig indflydelse på udviklingen i EU, fordi han har tætte forbindelser til de østeuropæiske medlemslande.

 

Enhver seriøs journalistisk dækning af denne regering måtte lægge vægt på dens store folkelige gennemslagskraft.

 

Men det gjorde Danmarks Radios netavis dr.dk absolut ikke. Ved regeringens præsentation leverede man en dækning, der må kaldes politisk venstreekstrem.

 

”Tusindvis i protest”

Artiklen var gennemsyret af negative vendinger om den ny regering. Blandt andet gav den indtryk af massiv folkelig modstand.

 

Artiklen bærer overskriften: ”Tusindvis i protest mod ny østrigsk regering: Lad ikke nazister regere”

 

”Tusindvis” antyder, at det var en stor folkelig demonstration. Fup og svindel. Der var højst 6.000 mennesker. Et hvilket som helst lille venstreorienteret parti kan tromme 6.000 mennesker sammen.

Læs også
Nedskæringerne i DR går hånd i hånd med et større samfundsopgør, som de politisk korrekte er ved at tabe

 

Samtidig får man forbundet regeringen med nazisme. Alene baseret på demonstranternes påstand.

 

Mens demonstranterne repræsenterer en forsvindende lille del af den østrigske befolkning, repræsenterer den ny regering langt over halvdelen af østrigerne.

 

Alligevel skriver Danmarks Radio: ”Det er blandt andet den stramme udlændingepolitik, der har fået østrigerne på gaden mandag.”

 

”Østrigerne”?? Østrigerne stemte på regeringspartierne. Demonstranterne var en lille forhutlet flok.

 

Venstreorienteret præsident

Den venstreekstreme DR-artikel citerer derefter ”den østrigske præsident” Alexander Van der Bellen. Han siger blandt andet, at ”mange forholder sig skeptisk, og i nogle tilfælde fjendtligt over for regeringen.”

 

Læs også
Det ødsle, magtfuldkomne og politisk skæve DR trænger i den grad til at blive beskåret

Man fortæller ikke, at Van der Bellen kun blev præsident, fordi han dengang blev bakket op af Kurz’ parti.

 

Man fortæller heller ikke, at han er fra partiet De Grønne, der er et af Østrigs mest venstreorienterede partier.

 

Og man fortæller ikke, at dette parti klarede sig så dårligt ved parlamentsvalget i oktober, at det slet ikke blev repræsenteret i parlamentet.

 

Kort sagt: DR foregøgler en stærk modstand mod Kurz-regeringen. Den reelle historie er den modsatte.

 

Vores licens går til at føre politisk kamp mod flertallet

Stort set alle artiklens påstande tjener til at kaste et dårligt lys over den ny regering.

 

Denne artikel er ikke journalistik. Den er skinger venstreorienteret politisk propaganda. Og det skyldes ikke bare en eller andet tilfældig journalist ved navn Annika Wetterling.

Læs også
Sagen om de somaliske kvinder har fået et absurd efterspil, der understreger, hvor store kulturforskellene er

 

Det er simpelt hen sådan, man alt for ofte gør i DR.

 

Hvad skal man med en offentlig licensfinansieret TV-station, der fører politisk kamp mod det flertal af danskerne, som støtter en stram udlændingepolitik?

 

https://www.dr.dk/nyheder/udland/tusindvis-i-protest-mod-ny-oestrigsk-regering-lad-ikke-nazister-regere

Del på Facebook

ANDRE LÆSER OGSÅ…