Dansk Folkeparti har flere gange gennem de senere år stillet forslag i Folketinget om at forbyde burka og niqab.
Nu er der omsider et flertal i Folketinget for denne absurde, anti-demokratiske og kvindeundertrykkende beklædning.
Men det er kun et lille hjørne af den politik, der skal stoppe islamiseringen af Danmark.
Et andet vigtigt krav handler om små muslimske piger, der bærer muslimsk tørklæde.
DF’s udlændingepolitiske ordfører, Martin Henriksen, siger til Den Korte Avis:
“En ting er voksne kvinder. Det er slemt nok. Et endnu større problem er de flere og flere meget unge piger, som ligeledes er tildækket. Nogen af dem helt ned til 7-8 års alderen.”
“Tildækningen af piger har samme betydning, som den har over for kvinder. Altså at barnet skal dække sig til, for ikke at blive forulempet af den mandlige del af befolkningen. Med en tildækning af små piger fra 2. klasse, accepterer vi dermed børn som seksuelle objekter, der skal passe på deres dyd, for ikke at friste manden.”
“Hvad er det for et menneskesyn, vi dermed lægger ned over ikke blot kvinder, men også små piger? Vil vi virkelig acceptere et samfund, hvor dem med tørklæde anses som værende rene og ærbare, og alle dem som ikke tildækker sig, dermed er det modsatte?”
“Det er helt uacceptabelt”, siger Martin Henriksen. Som et næste skridt vil han have stoppet, at skolepiger går med islamisk tørklæde.
“Jeg tror ikke, at børn kan overskue, hvilken markant, politisk og religiøst symbol et tørklæde rent faktisk er. Og det er ikke noget, de skal påtvinges af voksne”.
“Der skal være plads til, at man som forældre kan give sit barn det kristne kors eller den muslimske halvmåne. På den måde kan man stadigvæk vise, hvilket religiøst tilhørsforhold, man har.”
“Men de meget markante religiøse symboler skal man holde ude af grundskolen.”
Islams undertrykkende kvindesyn
Konsekvenserne af det islamiske tørklæde stikker dybt:
“Problemet er, at tørklædet og de religiøse regler om hvordan en kvinde skal tildækkes, skaber en symbolværdi, som er i modstrid med grundlæggende danske værdier om at mænd og kvinder er lige meget værd.”
“Det er logikken bag tørklædet og tildækningen, vi er nødt til at forstå, for at kunne kvalificere vores holdninger til tørklædet. Vi skal alle bekæmpe tørklædet, og ikke slå det hen med en ligegyldig bemærkning om, at tørklædet blot er et stykke stof, eller at det skal signalere ens religiøse tilhørsforhold. Nogen siger, at de føler sig fri med tørklædet på. Fri for at blive forulempet?”
“Overordnet set må det fastholdes at tørklædet skaber ufrihed og opdeler dem og os i rene og urene mennesker.”
“Problemet er, at tørklædet og de religiøse regler om hvordan en kvinde skal tildækkes, skaber en symbolværdi, som er i modstrid med grundlæggende danske værdier om at mænd og kvinder er lige meget værd.”
“I det danske samfund bør vi til hver en tid stille krav til de mænd, som ikke kan holde fingrene for sig selv, om at ansvaret er deres. Men med den kvindelige tildækning lægger vi ansvaret over på kvinden om at dække sig til, nu manden åbenbart ikke kan undlade at lade sig friste over evne.”
Så forlader jeg landet
Politiken har i weekenden været på gaden for at tale med bl.a. muslimske kvinder om burkaforbuddet, og en af dem – Ahsan – fortæller, at hun engang har takket nej til et job i en bank, fordi hun ikke måtte bære tørklæde i arbejdstiden:
– Før min mand fik arbejde her i landet, fik vi at vide, at der er religionsfrihed her.
– Hvis man valgte også at forbyde tørklæde, ville jeg forlade Danmark, siger Ahsan til Politiken.
Østrig
I flere andre lande har der været krav om at forbyde tørklæder til små piger.
Østrig har der været en heftig debat, fordi det kom frem, at muslimske piger i børnehaver bar islamisk tørklæde. krone.at
Daily Mail har for nylig skrevet om piger ned til 4 år som går med islamisk tørklæde.
Og i Norge har den islamkritiske organisation HRS rejst kravet om et forbud.