|
Getting your Trinity Audio player ready...
|
NSK har onsdag anholdt syv personer med relation til bandemiljøet, som er mistænkt for at være en del af et organiseret narkotikanetværk.
De anholdte er sigtet for at have indsmuglet og videredistribueret cirka to ton hash til organiserede kriminelle.
De anholdte er mænd i alderen 23 til 64 år.
Cirka to tons hash
De er mistænkt for at have indsmuglet og videredistribueret store mængder hash til organiserede kriminelle i en periode fra maj 2024 til februar 2025.
Der er tale om seks indsmuglinger svarende til samlet cirka to ton hash.
Det er NSK’s opfattelse, at hashen er blevet leveret af udenlandske lastbilchauffører og herefter videredistribueret.
”Med aktionen har vi i dag bremset et organiseret kriminelt narkotikanetværk med tråde til udlandet,” Vicepolitiinspektør i NSK, Lars Feldt-Rasmussen, og fortsætter:
”Det er vores opfattelse, at netværket har relationer til bandemiljøet og har indsmuglet omfattende mængder hash til Danmark med henblik på videredistribution.”
Alle syv personer fremstilles i grundlovsforhør ved Retten i Holbæk torsdag formiddag.
Anklagemyndigheden vil anmode om dørlukning.