En café-ejer ville opdrage sine kunder til at være lidt mere høflige og fandt sin helt egen metode

Colourbox

Marisel Valencia Madrid ejer en café ved Costa Brava i Spanien (Katalonien). Hun blev træt af gæster, der råbte ad hende og på anden måde optrådte uhøfligt.

 

Nu har hun fundet på sin helt egen metode til at opdrage gæsterne: Jo høfligere de er, jo mindre skal de betale for kaffen.

 

Det har hun illustreret med et meget originalt prisskilt i vinduet. En kunde har taget et billede af det, og vi bringer det her:

 

”En kaffe   5.00 euro

 

Må jeg bede om en kaffe   3.00 euro

 

Goddag, må jeg bede om en kaffe   1.30 euro”

 

Strengt taget er det ikke de høflige, der får rabat, men derimod de uhøflige, der må betale ekstra pris. For kaffen koster egentlig kun 1.30 euro.

 

Siden skiltet kom op, har der til café-ejerens glæde slet ikke været brug for at opkræve ”strafpris” for uhøflighed. Gæsterne har fuldstændig taget budskabet til sig. Så nu bliver hun og personalet mødt med en hilsen og et ”må jeg bede om…”

 

En klar forbedring af deres hverdag, siger hun. Og som hun føjer til: ”Nogle siger endda tak.”

 

En meget opbyggelig historie.

 

Læs også
Der er forskel på rig og fattig, når det gælder kræft

http://www.thelocal.es/20160902/it-pays-to-be-polite-spanish-caf-offers-cut-price-coffee-to-those-with-manners

Del på Facebook

ANDRE LÆSER OGSÅ…