– Prøver fra Aloe Vera-produkter købt i landsdækkende detailkæder viste ingen indikationer af tilstedeværelsen af materiale fra planten.
– Det på trods af, at alle produkter listede saft fra Aloe Vera-planten som den største eller næststørste ingrediens, skriver Bloomberg News.
Nyhedsmediet har testet Wal-Marts Aloe After Sun Gel, Targets Up & Up Aloe Vera Gel, CVS’ Aftersun Aloe Vera Gel og Walgreens Aloe Vera Body Gel.
Wal-Mart og Target er nogle af verdens største detailkæder, mens CVS og Walgreens er to af USA’s største apotekskæder.
Samlet har de fire selskaber 23.000 butikker i USA ifølge Bloomberg News.
Target har ikke ønsket at udtale sig til Bloomberg News, mens Wal-Mart, CVS og Walgreens siger, at deres underleverandører har forsikret dem om, at der er Aloe Vera i produkterne.
Bloomberg News’ undersøgelsen kommer efter flere andre test har vist, at der ikke er skyggen af Aloe Vera i produkterne. Det har skabt en stribe søgsmål.
– Ingen person ved sine fulde fem ville have købt eller brugt de her produkter, hvis de vidste, at de ikke indeholdt Aloe Vera, skriver advokatfirmaet Barbat, Mansour og Sucia i et søgsmål ifølge Bloomberg.
/ritzau/