Lego kaster sig ud i en politisk kamp mod indvandringskritisk avis – stopper sine reklamer

Legetøjsgiganten Lego har besluttet sig for ikke at reklamere i den borgerlige britiske avis Daily Mail.

 

Fra koncernen hedder det: ”Vi har afsluttet vores aftale med Daily Mail, og vi planlægger ikke nogen fremtidige reklameaktiviteter i avisen.”

 

Legos beslutning er fremkaldt af en kampagne fra en venstreorienteret pressionsgruppe, der kalder sig Stop Funding Hate (Stop med at finansiere had). En far fra gruppen henvendte sig direkte til Lego.

 

Udover Daily Mail retter kampagnen sig også mod to andre borgerlige britiske aviser: The Sun og Daily Express.

 

Stop Funding Hate er stærk fortaler for massetilstrømningen af asylansøgere og indvandrere. Den er i voldsom opposition til de holdninger, der mere og mere præger europæisk og amerikansk politik.

 

Både befolkningerne og regeringerne bevæger sig i retning af en stadig strammere styring af tilstrømningen fra ikke-vestlige, overvejende muslimske lande.

 

Omvendt har de venstreorienterede, politisk korrekte kredse stadig sværere ved at finde folkelig støtte.

 

Men nu har de så fundet en ven i Lego.

 

Vælger klart side

Daily Mail er en avis, der ofte udtrykker sig særdeles bramfrit, og nogle gange går den over stregen.

 

Men den er på ingen måde grovere i ”tonen” end de venstreorienterede kredse, der blandt andet er aktive i Stop Funding Hate.

Læs også
Video fra Sverige: Muslimske piger tvinges til at gå ind bagerst i bussen, drengene skal have de forreste pladser

 

Venstrefløjens debatform er jævnligt skinger og hadefuld. Blandt andet med hæmningsløs brug af beskyldninger for ”racisme”.

 

Bag de voldsomme ord ligger vor tids største og vigtigste konflikt: Konflikten om, hvilken befolkningssammensætning, hvilken kultur og hvilke værdier der skal præge de vestlige samfunds fremtid.

 

Med sin beslutning vælger Lego klart side i denne konflikt.

 

Sluger den venstreorienterede holdning råt

Man slår hånden af borgerlige aviser, der taler for en stram politik. Og man allierer sig med venstreorienterede kræfter, der vil åbne for sluserne. Venstreorienterede medier har da også været begejstrede for Legos beslutning.

 

Dermed har legetøjskoncernen gjort sig til en politisk aktør.

 

Læs også
12 modige svenskere stod op for deres land – så blev de kaldt racister

Virksomheden kunne have fastholdt et princip om, at man forholder sig neutralt til et medies politiske budskaber – når bare de ligger inden for loven.

 

Men man valgte sanktionere Daily Mail for dets politiske holdninger og til gengæld sluge Stop Funding Hate´s politiske holdninger råt.

 

En kæmpe skandale

Mange politisk korrekte ser gerne, at man giver den kritiske debat om tilstrømningen til Europa mundkurv på. For eksempel ved, at virksomheder undlader at annoncere i medier, der fører denne kritiske debat.

 

I disse kredse var der for eksempel modstand mod Daly Mail, da avisen afdækkede en kæmpeskandale: Tusindvis af muslimske mænd (mest pakistanere) havde over en årrække gennemført systematisk misbrug og voldtægt mod helt unge britiske piger med alvorlige sociale problemer.

 

Ifølge en rapport om sagen er antallet af ofre enormt, omkring 1.400.

 

Til trods for dette er Daily Mail blevet beskyldt for ”racisme”, fordi man har trukket gerningsmændene, der er indvandrere, frem i lyset. Hvad synes man på Lego?

Læs også
SIDSTE NYT: Den formodede gerningsmand til terrorangreb på seks franske soldater er blevet skudt i sin mørke BMW og anholdt

 

Hvad laver Lego i det selskab?

En talsmand for Lego, Roar Rude Trangbæk, siger til The Independent:

 

”Vi bruger en masse tid på at lytte til, hvad børn har at sige. Og når forældre og bedsteforældre tager sig tid til at lade os vide, hvordan de føler, hører vi altid meget nøje efter.”

 

Det er temmelig sort snak. Hvem er det, man vil lytte til? Er det et mindre antal mennesker, der deltager i kampagnen mod Daily Mail? Eller er det britiske forældre og bedsteforældre i bred almindelighed?

 

Der er intet, der tyder på, at Stop Funding Hate har opbakning fra flertallet af briter, herunder ”forældre og bedsteforældre” – tværtimod. Vi taler om en lille ekstrem minoritet, der boltrer sig på Facebook.

 

Hvad laver Lego i det selskab?

 

Læs også
Skandale: 50 familier i indvandrerghettoen Tingbjerg modtager hver for 600.000 kroner i sociale ydelser om året

Koncernen og dens produkter har givetvis en så stærk position, at den kan begå dumheder, uden at forbrugerne tager notits af det.

 

Men den har bevæget sig ud på et skråplan.

 

http://www.independent.co.uk/news/uk/home-news/lego-ends-advertising-daily-mail-stop-funding-hate-campaign-a7413361.html

 

http://www.friatider.se/lego-bojkottar-daily-mail-efter-pk-kampanj-som-vill-tysta-granskande-journalister

 

 

 

 

Del på Facebook

ANDRE LÆSER OGSÅ…