Getting your Trinity Audio player ready...
|
James Esses elskede sin lækre Jaguar. En ikonisk bil, der for ham var forbundet med nydelse, eksklusiv livsstil, machoattitude og fremragende håndværk.
Men nu er det slut med hans kærlighed.
Efter den seneste reklamevideo for Jaguar, er han parat til at skifte sin Jaguar ud med næste hvad som helst.
Tilsyneladende er producenten flov over mig, der er en typisk ejer af en Jaguar, skriver han i et indlæg i DailyMail.
“Den video, Jaguar har lavet, viser, hvor desperate de er for at fornægte mig og enhver, der ligner mig – middelklasse, mand, hvid og ‘heteronormativ'”, skriver han.
Videoen er en optakt til lanceringen af den nye serie af Jaguar den 2. december. En relancering må man forstå.
800 mennesker har arbejdet tre år på dette makværk af en relancering af af den gudesmukke Jaguar. Jaguar er iøvrigt i dag indiskejet.
Videoen har udløst en storm af forargelse og latterliggørelse fra folk som James Esses.
Videoen kan ses i
Der er ingen biler med i videoen, der skal være med til at lancere den ny Jaguar. Derimod er der det, James Esses kalder “otte androgyne og elendigt udseende catwalk-modeller i latterligt tøj”.
En absurd udgave af feminiserede mænd og kunstlede kvinder.
“Reklamen åbner med en gul kapsel i et lyserødt Mars-landskab. Mens dørene åbnes med en pulserende mekanisk lyd, træder robotmannequinerne ud. Den ene har en lyserød krave, der ligner en lampeskærm og hendes er sm en pølse rundt om knæene. Ved siden af hende er en kvinde med firkantet overkrop og pom-poms rundt om anklerne”.
Begge kvinder er tilfældigvis sorte. Ved deres side er en asiatisk mand helt i gult med en velourdoughnut rundt om maven.
“Vær sprudlende kreativ” og “Lev livligt” står der henover skærmen.
En mand med pagehår snurrer rundt som sig selv og slæber maling hen over skærmen fra en pensel i hånden.
‘Slet almindeligt’, erklærer den næste billedtekst.
Derefter dukker en albinokvinde op med en gul forhammer: ‘Bryd rammerne” lyder ordren.
“Kopiér intet.”
“Det er latterligt at se på”, skriver James Esses og fortsætter:
“hvis ordet ‘Jaguar’ ikke dukkede op i tre sekunder til sidst, kunne du antage, at det var en video, der skulle sælge parfume eller muligvis hallucinogen svampesuppe”.
Direktøren for Jaguar mener kritikken er udtryk for had og intolerance
Jaguar har ændret sit logo flere gange inden for de sidste 20 år. Men det har altid været en variant over det store kattedyr Jaguaren.
Nu er logoet med den kraftfulde Jaguar, der springer frem med en aggressive knurrende måske helt væk. Jaguaren på køleren er også pillet af af emsige designere, der vil have noget ‘moderne’. Og navnet Jaguar med den stærke skrift er sandsynligvis ændret til noget krims-krams, hvor der vistnok står, JaGuar, skriver DailyMail.
Rawdon Glover, der er direktøren for Jaguar, forsvarer relanceringen af Jaguar. Og det er slet ikke et woke-budskab, siger han.
Han mener, at kritikken af modellerne er udtryk for et uhyggeligt had og intolerance. DailyMail.
Identitskulturen gik amok
Videoen er et uhyggeligt eksempel på, hvordan store firmaers medieafdelinger er blevet befolket med politisk korrekte venstreorienterede ansatte.
Den Korte Avis oplevede følgerne af den udvikling i 2014, da vil blev udsat for en grotesk annonceboycot anført af Nordea, Elgiganten, JustEat, Tui med flere.
Efterhånden fik denne vanvittige bølgen af woke lov til at trænge ind i store dele af samfundet – især undervisningssektoren, medierne og kulturen.
Universiteterne blev hårdt ramt, og ansatte, der besad lidt sund fornuft blev chikaneret eller sågar fyret.
Bølgen er også trængt ind i sportens verden, hvor en gruppe under DBU nu vil tillade mænd, der siger de føler sig som kvinder, at spille på kvindehold i klubberne. Det er de såkaldte transkvinder, der er biologiske mænd, der kalder sig for kvinder.
I Folketinget er Socialdemokratiet løbet med og vil sammen med venstrefløjen tillade “juridisk kønsskifte” for unge under 18 år. Hvis de kan få Venstre og Moderaterne med på denne utrolige ide.
En modbølge er dog nu ved at vise sig.
Mange har fået nok af identitetspolitikken
Lørdag skrev Berlingskes chefredaktør, Tom Jensen en kommentar under overskriften: “Mange har nu fået nok af identitetspolitik”.
Han henviser til USA, hvor kritikken af woke eller identitetspolitikken spillede en væsentlig rolle i Donald Trump valgkamp.
Det bidrog til at Trump vandt og republikanerne fik flertallet i Kongressens to kamre.
Trump og republikanerne vil fortsætte deres kamp mod, at såkaldte transkønnede mænd trænger ind i kvindernes verden i sporten og andre steder. Og meget tyder på, at de har en stærk opbakning i befolkningen.
Det har Jaguar ikke opdaget. Det kan koste dem dyrt. Men det er deres politisk korrekte medieafdeling sikkert ligeglade med.
a