Det har i mange årtier efterhånden været helt essentielt, at man som virksomhed laver en stor del af sin markedsføring på nettet. Og det bliver kun mere nødvendigt, efterhånden som vi lever i en mere og mere digital verden.
Læs med her for at se hvilke online markedsføringskanaler, du i hvert fald ikke må gå glip af i 2021. Denne artikel retter sig til alle danske virksomhedsejere.
Din hjemmeside betyder noget
Det er først og fremmest meget vigtigt at gøre noget ud af sin online tilstedeværelse og den bedste måde at gøre dette på er ved at tage et kig på din hjemmeside. Alt for ofte ender det med at moderne danske virksomheder forsømmer denne og det er ikke så godt.
Din hjemmeside vil formentlig være det først som dine potentielle kunder ser, når de søger efter dit firma. Det er derfor også vigtigt, at denne hjemmeside repræsenterer dig bedst muligt og den for eksempel er dejlig nem at bevæge sig rundt på. Hvis den er fyldt med designfejl og den generelt er svær at navigere, så vil det afspejle meget negativt på din virksomhed.
Derudover skal dit firmas hjemmeside også meget gerne dukke op, når potentielle kunder søger efter produkter eller services som dem du sælger. For at din hjemmeside netop dukker op under sådanne søgninger, så er det vigtigt at gøre noget ud af sit SEO-arbejde. Og her kan det være en god idé at hyre nogle til faktisk at stå for dette arbejde, da det ofte kan være meget tidskrævende – og derudover skal det holdes ved lige i fremtiden, hvis du vil fortsætte med at rangere højt i søgeresultaterne.
Glem ikke de sociale medier
Det er meget vigtigt ikke at glemme de sociale medier, når man vil lave markedsføring online. Det er en oplagt måde at nå kunderne på, da stort set alle i dag befinder sig på de sociale medier. Det kan derfor være en god idé at undersøge muligheder for annoncering på Facebook. Eller måske skal du gøre noget ud af din tilstedeværelse på Twitter?
Der er rigtig mange sociale medier i dag at vælge imellem og det er faktisk ikke en god idé at være til stede på alle platformene. Det kan hurtigt ende ud i, at du spreder dig selv alt for tyndt og derfor ikke rigtig laver den store forskel på nogle af platformene. Det er meget bedre at fokusere på en eller måske op til tre sociale medie platforme – alt afhængig af din kapacitet.
Kundeservice gennem de sociale medier
Der er et stigende antal kunder der vælger at tilbyde en stor del af deres kundeservice på nettet, for eksempel via Twitter. Dette er en kæmpe fordel, da du på denne måde faktisk også indirekte kan lave markedsføring for nye potentielle kunder samtidig med at du hjælper de nuværende. Det er en win-win situation!
På denne måde kan nye kunder se hvordan du behandler dine nuværende kunder og det vil afspejle positivt på din virksomhed generelt.