Modig professor talte rent ud af posen om islam og terrorisme og fik dødstrusler – så skete der noget uventet …

“I årevis har venstreorienterede og muslimske akademikere sikret, at alle college- og universitetskurser om islam og Mellemøsten, hovedsageligt har været “køretøjer” for dawah – islamisk reklame – og samtidig sløret enhver forbindelse mellem islam og den jihad terroristiske vold som begås i islams navn, og i overensstemmelse med dets lære”. gellerreport.com

 

I Vesten er det splittende og ødelæggende kræfter.

 

Dem er den amerikanske professor Nicholas Damask fra “Scottsdale Community College” i Arizona kommet i konflikt med.

 

På et online kursusforløb indenfor “verdens politik”, som blandt andet kom omkring islamisk terrorisme, blev der afholdt en test.

 

Testen var lavet som en quiz, hvoraf tre af spørgsmålene faldt en muslimsk elev – Mohamed Sabra – for brystet.

 

Han sendte en klage som mail til Nicholas Damask, og inden professoren kunne nå at svare, havde Mr. Sabra udbasuneret sin harme på skolens hjemmeside og de sociale medier.

 

Det udløste en storm.

 

Professoren blev øjeblikkeligt “tæppebombet” med trusler, og måtte i hast gå under jorden.

 

Familien måtte følge med.

 

Både han, og hans familie, var fra den ene dag til den anden truet på livet.

 

Det har DKA tidligere skildret. Se her.

 

Professoren skulle undskylde og omskoles af islamiske lærde – men han står fast på sin undervisningsfrihed 

Skolen og dens øverste ledelse med stedfortrædende Christina Haines i spidsen, insisterede straks på, at professor Nicholas Damask skulle undskylde for, at hans spørgsmål havde været upræcise og upassende, og fjerne dem.

 

Det ønske skyndte de sig at proklamere på skolens hjemmeside.

 

Desuden insisterede ledelsen på, at professoren skulle modtage undervisning hos udvalgte lærde, godkendt af det islamiske trossamfund, før han igen måtte undervise i terrorisme og islamisk jihad.

 

Det ville professoren absolut ikke. Ingen af delene. Tværtimod, så holdt han fast i rigtigheden af sit undervisningsmateriale og de opstillede spørgsmål, og insisterede på sin undervisningsfrihed.

 

Det har fået CAIR, som er en del af det muslimske trossamfund i USA, til at lægge sag an.

 

Islamisk krigsførelse via Vestens jura – “Lawfare”

CAIR står for “Council For American-Islamic Relations”.

 

Det er en organisationen som konsekvent nægter, at Hamas og Hizballah er terror-grupper, og som altid er på pletten, når islam “trædes over tæerne” og den fri verden skal angribes i de amerikanske retsale. Mange af de ledende skikkelser i CAIR er gennem årene blevet dømt for terrorvirksomhed. jihadwatch.org

 

Det er denne organisation, som nu på vegne af Mohamed Sabra og islam står som forurettede.

 

Dels er den muslimske elev blevet forulempet på de religiøse følelser, og dels er han blevet sat i et dilemma. I testen svarede han vigende i overensstemmelse med islams facade udadtil, og fik svarerne noteret som fejl.

 

CAIR’s påstand er, at Mohamed Sabra blev bragt i en umulig situation, hvor han blev tvunget til at vælge mellem, enten at afsværge sin religion eller få svarene noteret som forkerte.

 

I søgsmålet fremhæver de, at der i professor Nicholas Damask undervisningsmateriale findes vendinger som “nutidens terrorisme er islamisk”, “terrorisme er retfærdiggjort i islam, når konteksten er jihad”, “islamiske terrorister bestræber sig på at efterligne deres profet Muhammed”, “fredelige fortolkninger af islam er falske” og at “udlægninger om, at islam ikke fremmer krigsførelse og vold, kan ikke underbygges, hverken på et teologisk- eller et historisk grundlag”.

 

Desuden beklager man sig i søgsmålet over, at professoren har sammenlignet Ku Klux Klan med islamisk terrorisme. Han påpeger, at islamisk terrorisme i gennemsnit har lige så mange dødsofre på 90 dage, som Ku Klux Klan har haft i sin over 120 år lange historie.

 

I pensum bruger professoren materiale som terror-specialist Walid Phares har skrevet. Blandt andet fra bogen “Future Jihad”.

 

Walid Phares har også kommenteret på Fox News og rådgivet Mitt Romney og president Donald Trump, men ham affærdiger CAIR’s repræsentanter som islamofob og kalder ham for en anti-islam ekstremist.

 

Som sædvanlig fra den side, ud over at give den hele armen som ofre der er uretfærdigt ramt, så er man også kravlet helt op på den høje “dydsmønsterhest”.

 

Advokaten for CAIR, David Chami, fremfører i sagsanlægget : “Vi har nok had i dette land. Vi har nok splid. Vi behøver ikke, at vore lærere opildner disse “frø af had” i eleverne”.

 

Mørkets gartnere

Men hvem er det der planter “frø af had” ?

 

Kunne det mon stamme fra islam og koranvers som for eksempel disse :

 

9:3 Forkynd dem, der er vantro en pinefuld straf.

 

9:73 Profet! Bekæmp de vantro. Vær skånselsløs mod dem! Deres herberg bliver helvede. Hvilket ondt endeligt!

 

9:123 I som tror! Bekæmp dem af de vantro, der er i nærheden af jer! Lad dem finde jer skånselsløse! I skal vide, at Allah er med de gudfrygtige.

 

Dette er rigtignok giftige frø.

 

De flittigste gartnere findes i moskeerne, i de muslimske friskoler og koranskolerne. Og ikke mindst i hjemmene, hvor forældreopgave nummer et, er at producere gode rettroende muslimer.

 

Meget tyder på, at hadets arnested hovedsageligt er islam og de hellige islamiske skrifter.

 

Desværre findes mange af disse mørkets gartnere også i de vestlige institutioner, ikke mindst folkeskolerne/highschools og universiteterne. Og som Pamela Geller er inde på indledningsvist, er ikke alle lærere, som planter had i elevernes hoveder, muslimer. Mange er venstreorienterede.

 

Mange af disse lærere er mere end ivrige efter at træde til side for politisk islam.

 

Man må spørge sig selv, om man ikke sagtens kan være islamist, selvom man ikke er muslim ?

 

Vesten i opløsning 

I 50 år har alt for mange arbejdet myreflittigt samfundsnedbrydende. Det er både forældre og lærere. Muslimer som ikke muslimer.

 

Muslimske med Muhammed som rollemodel og ideal, og ikke muslimske, uden rollemodel og ideal.

 

Nu er ikke bare Europa ved af falde fra hinanden. Men også USA.

 

Det der sker lige nu i USA, er at ødelæggende kræfter alt for længe, har fået lov til at svække national vestlig kultur og sammenhængskraft. Ud over lærere og forældre, hører også massemedierne til de mest ødelæggende.

 

De bilder befolkningerne ind, at selvdestruktion er den korrekte ting at gøre. De bilder os ind, at islam er berigende og venlig. At islam er en fredens religion.

 

Den opfattelse dør vores civilisation af. Den opfattelse dør vi af.

 

Men heldigvis er der stærke mennesker som professor Nicholas Damask. Han insisterer på sandheden og undervisningsfriheden.

 

Støtte fra uventet kant    

Noget andet, som i denne historie, giver håb, er at nogen kom professoren til undsætning.

 

Den kom fra Steven Gonzales, som er kansler for “Maricopa Community College District”, og den myndighed hører professorens universitet “Scottsdale Community College”, ind under. eu.azcentral.com

 

Steven Gonzales undskylder på vegne af en større gruppe. Det skriver den lokale avis.

 

Steven Gonzales sagde i en erklæring, at spørgsmålene som blev sluppet løs på de sociale medier af den muslimske elev Mohamed Sabra, er taget ud af kontekst.

 

Han siger, at Nicholas Damask’s spørgsmål falder indenfor rammerne af det som professoren ville belyse på sit kursus : Hvad der ansporer til terrorisme, og hvad det er i islam, som ansporer muslimer til at begå terror – islamisk jihad.

 

Nu vil kansler Steven Gonzales have nedsat en komitè “Committee on Academic Freedom”, og indlede en undersøgelse.

 

At der trods alt, hist og her, er folk som ødelæggerne har overset, levner håb for fremtiden.

 

Det giver håb.

 

“Payback Time”

I årevis har islamforskerne rundt omkring på universiteterne i Vesten generelt svigtet deres primære opgave.

 

At afdække og oplyse om, hvad islam er.

 

Tiden må nærme sig, hvor befolkningerne i de vestlige samfund, skal have nogle skolepenge tilbage.

Del på Facebook

ANDRE LÆSER OGSÅ…