6 ud af 10 unge muslimer i Frankrig mener, at islamisk lov (sharia) står over franske love – en stærk advarsel til Danmark

Frankrig har fået et nyt chok.

 

Først begik islamister terrordrab på franskmænd.

 

Den franske skolelærer Samuel Paty fik skåret halsen over af en islamist, fordi han havde brugt Muhammed-tegningerne i sin undervisning. Det skete efter en voldsom hetz mod læreren fra muslimske kredse i skolens lokalområde.

 

En anden islamist dræbte tre uskyldige kirkegængere i Nice. Dette blev fulgt op af islamisk terror i Wien.

 

Disse terrorhandlinger blev begået i shariaens navn. Ofrene blev henrettet af mænd, der bekender sig til islamisk lov.

 

Islamisterne har fået stor magt i de enorme muslimske parallelsamfund, der præger Frankrig.

 

Nu bliver det afsløret, at flertallet af unge muslimer i Frankrig deler holdninger med de terrorister, der begik de frygtelige drab. De ønsker et Frankrig styret af islamisk lov, shariaen.

 

Sharia står over fransk lov

Shariaen dyrkes ikke kun af en lille håndfuld terrorister. Shariaen har tilslutning fra en langt bredere kreds af muslimer. Det viser en ny opsigtsvækkende meningsmåling.

 

Målingen, der er gennemført af det anerkendte franske Ifop-institut, viser et skræmmende resultat: Næsten 6 ud af 10 unge muslimer i Frankrig (57 procent) mener, at islamisk lov (sharia) er vigtigere end fransk lov!

 

Dermed er antallet af unge muslimer, der sætter islamisk lov over fransk lov, vokset med 10 procent bare siden 2016. Det siger noget om, hvor hastigt islamiseringen skrider frem i det franske samfund – i forlængelse af den massive muslimske tilstrømning til landet

 

Målingen er gennemført fra midten af august til slutningen af oktober.

 

Islamiske tørklæder og andre religiøse symboler

Denne islamisering viser sig også i forhold til spørgsmålet om at bære religiøse symboler i offentligheden – ikke mindst islamiske tørklæder.

 

Islamiske tørklæder og lignende religiøse symboler strider mod en grundværdi i Frankrig: Samfundet skal ikke være styret af religiøse kræfter og regler. Det skal være et verdsligt samfund, hvor alle møder hinanden som ligeværdige borgere, uafhængigt af religion.

 

De islamiske tørklæder og lignende synlige religiøse symboler i offentligheden strider således mod franske grundværdier og franske traditioner. Sådan ser de fleste ikke-muslimske franskmænd på det.

 

Kun 25 procent af de ikke-muslimske franskmænd ser positivt på, at man bærer synlige religiøse symboler i offentligheden. Flertallet lægger vægt på, at samfundslivet ikke er underlagt religiøse krav. Det er således ikke tilladt, at skolebørn bærer religiøs påklædning.

 

Men blandt indbyggere i Frankrig, der definerer sig selv som muslimer, ser hele 75 procent positivt på, at man går med synlige religiøse symboler. Overalt vinder de islamiske tørklæder indpas. Det være sig skoleelever, forældre, der kommer på børnenes skole, universitetsstuderende eller brugere af den offentlige service.

 

Også når det gælder religiøs påklædning er der altså stærke kultursammenstød i Frankrig.

 

”Lad os dog få lov til at tilsløre vores kvinder”

Muslimske ledere tager sjældent et åbent opgør med det verdslige samfund, fordi de ved, at dette har massiv opbakning blandt franskmændene.

 

På overfladen giver man indtryk af, at man accepterer det verdslige samfund som en realitet. Men man arbejder for et samfund, som er styret af islam.

 

Som en repræsentant for en tyrkisk moské sagde på en konference om det verdslige samfund:

 

”Vi går ind for verdsligheden, men lad os dog få lov til at tilsløre vores kvinder.” Det er jo en anden måde at sige på, at islamisk lov står over samfundets love.

 

I øvrigt kaster dette citat også et interessant lys over det islamiske kvindesyn: De mandlige muslimske autoriteter insisterer på, at de skal have lov til at tilsløre ”vores kvinder”.

 

Enorme parallelsamfund

Frankrig har ladet enorme muslimske parallelsamfund vokse frem inden for sine grænser. I mange af disse parallelsamfund sker der en dramatisk radikalisering blandt især unge muslimer.

 

Nu forsøger præsident Macron at træde på bremsen med stramninger og skarpere retorik – han skal jo også ud i præsidentvalg om cirka halvandet år.

 

Macron kræver øget kontrol med Europas grænser og en reform af Schengen og den fri bevægelighed.

 

Men islamiseringen af Frankrig fortsætter ubønhørligt.

 

Frankrig og Danmark

Det er positivt, at Macron reagerer på terroren med skarpe udfald mod islamismen. Det er positivt, at han her allierer sig med andre europæiske lande – herunder Østrig, der forleden ligeledes blev ramt af islamisk terror. Sebastian Kurz taler mod politisk islam ligesom Macron.

 

Men Frankrig skulle have gennemført langt tidligere og langt kraftigere indgreb, der kunne få styr på indvandring og islamisering.

 

Nu er det en fuldbyrdet kendsgerning, at man har fået enorme parallelsamfund, hvor et flertal af unge muslimer hylder sharia. Det er en udfordring uden lige at forsøge at rulle denne udvikling tilbage.

 

Også Danmark bevæger sig i retning af stadigt større muslimske parallelsamfund og en tilsyneladende voksende støtte til islamisk lov blandt unge muslimer.

 

Ellers tak

Vi bør opmærksomt følge Frankrigs nye kampberedskab mod islamisering og sharia.

 

Men vi bør også studere Frankrig som et ildevarslende eksempel.

 

Vi skal under ingen omstændigheder have parallelsamfund og shariadyrkelse, der går i retning af det, som man har fået i Frankrig.

 

Vi skal under ingen omstændigheder acceptere den politiske korrekte blindhed, som har haft så alvorlige konsekvenser i Frankrig og kan få så alvorlige konsekvenser i Danmark.

 

Den dybe krise, som indvandring og islamisering har sendt Frankrig ud i, skal ikke gentages i Danmark. Ellers tak.

 

https://www.lepoint.fr/politique/pour-57-des-jeunes-musulmans-la-charia-plus-importante-que-la-republique-05-11-2020-2399511_20.php

 

https://denkorteavis.dk/2019/mange-unge-indvandrere-i-koebenhavn-saetter-religioese-love-over-demokratiet-men-det-soeger-man-at-skjule/ 

Skærmprint fra:

Del på Facebook

ANDRE LÆSER OGSÅ…