Større Danske virksomheder har taget online marketing til sig og rykket den primære markedsføring fra trykte offline medier til online kanaler.
Tendensen er kun stigende og det er gået op for virksomhederne, at der er stort potentiale online,, hvor effekten er lettere målbar og oftest langt mere effektiv kontra offline medier.
AdWords er den primære kanal
Størsteparten anvender i dag Googles annoncer til at opnå øget online synlighed og vækste, men få tallet har set fordelene i en langsigtet SEO strategi, der kan give endnu mere vækst for færre udgifter.
Det er ikke unormalt der benyttes budgetter på over 20.000 pr. måned til Google annonceringen.
En SEO strategi kan give konkurrencefordele
Frem for den ensidige fokus på annoncering, er der store fordele i at at investerer i organiske søgeresultater, da de bidrager år efter år uden de store vedligeholdelsesomkostninger.
Det er med andre ord muligt, at opnå placeringer i de gratis / organiske søgeresultater ved kun at investerer et års AdWords budget og opnå gratis trafik og synlighed år efter år uden at skulle op med samme beløb fremadrettet.
De mindre virksomheder har set lyset
Mindre virksomheder er dog godt med inden for SEO, hvor de typisk henter deres primære omsætning gennem en velafbalanceret investering i søgemaskineoptimering.
Her er økonomien ofte mere gennemsigtig og derfor investeres, hvor der er synligt afkast – langsigtet.
Forskellen på top placeringer i Google og det modsatte, er meget ofte en omsætningsstigning på flere 100% og det gør SEO særdeles attraktivt for de mindre virksomheder, der søger vækst.
En strategisk SEO plan gør det muligt for de mindre virksomheder, at opnå bedre synlighed en selv meget store danske virksomheder ved kun at bruge et mindre beløb pr. måned på området.
Connect Media skaber resultater
Hos Connect Media arbejder de primært med Google optimering og de har stor succes med at vækste mindre virksomheder:
”Vi oplever en vedholdende indsats i løbet af kun 6 måneder skaber omsætningsvækst, der langt overstiger udgiften – og det fortsætter bare år efter år” udtaler Jonas Jørgensen.
Der er ingen tvivl om, at de store sover i timen og de små fisk napper markedsandele den vej.