Den Korte Avis er offer for et fuldstændig uhørt angreb på ytringsfriheden i Danmark

Foto: Privat
Udskriv

Den Korte Avis er vant til både skjulte og åbne angreb fra stærkt venstreorienterede, politisk korrekte kredse i Danmark.

 

Men vi oplever nu en form for angreb, som ikke hører ind under acceptable rammer for politisk debat.

 

Det begyndte med en borger, der på Facebook spurgte Nordea, om det kunne have sin rigtighed, at de annoncerede i og dermed støttede Den Korte Avis. Hvortil Nordea svarede, at det ville de stoppe med.

 

Dette blev i går torsdag omtalt på flere netaviser.

 

Nu gøres der på de sociale medier et omfattende, organiseret forsøg på at få virksomheder til at ophøre med at annoncere på avisen. En henvendelse fra en journalist bekræfter dette over for Den Korte Avis.

 

Det har ført til, at flere andre firmaer nu har tilkendegivet, at de går med på kampagnen mod Den Korte Avis: Ud over Nordea, Just Eat, Telia, Yousee, IKEA, Læger uden grænser, Alm. Brand, McDonald’s, Spies, Sofakompagniet, Sportsmaster, Elgiganten, Momondo og Tui har således erklæret, at de vil ophøre med at annoncere på Den Korte Avis.

 

Læs også
SIDSTE NYT: Den formodede gerningsmand til terrorangreb på seks franske soldater er blevet skudt i sin mørke BMW og anholdt

Disse firmaer repræsenterer ikke mange annoncekroner hos Den Korte Avis. Det peger i retning af, at der først og fremmest er tale om en politisk aktion fra de pågældende virksomheder.

 

Samtidig har P3 i det offentlige licensfinansierede Danmarks Radio også opfordret til at boykotte avisen. Det fremgår af mails, som flere læsere har skrevet til os.

 

Et mindretal angriber ytringsfriheden

Det står naturligvis enhver virksomhed frit for, hvor den vil annoncere. Men de pågældende virksomheders begrundelse for at stoppe deres annoncering udgør en af de alvorligste trusler mod ytringsfriheden, vi har set her i landet i mange år.

 

Nordeas marketingchef siger det helt direkte: De vil ikke annoncere hos Den Korte Avis på grund af, hvad vi skriver om indvandring og islam.

 

Når vi skriver om disse emner, foregår det med argumentation og dokumentation, ikke med skældsord. Vi placerer os i den grad inden for rammerne af en fornuftsbetonet samfundsdebat.

Læs også
Skandale: 50 familier i indvandrerghettoen Tingbjerg modtager hver for 600.000 kroner i sociale ydelser om året

 

At dømme efter valgresultater og meningsmålinger har de synspunkter, som er bærende i Den Korte Avis, opbakning fra et sted mellem 25-50 procent af den danske befolkning eller mere – afhængigt af emnet.

 

Vi placerer os i en hovedstrøm i samfundsdebatten. De mennesker, der fører angrebene imod os, repræsenterer et klart mindretal. Nu forsøger dette mindretal at få ram på vores synspunkter uden om den demokratiske debat. Ved hjælp af pres på virksomheders annoncepolitik.

 

Politiserende virksomheder

Flere virksomheder har nu beklageligvis overskredet grænsen for, hvor politiserende annonceplaceringer normalt er. Man går meget langt ind i at straffe synspunkter, som har stor opbakning i befolkningen.

 

Hidtil har det været sådan, at annonceplaceringer har været apolitiske bortset fra få ekstreme tilfælde. Nu tager firmaer et stort skridt i retning af at blande sig i dansk politik ved at bruge penge til at ramme røster i debatten, som de er uenige med.

 

Læs også
Et aktuelt eksempel demonstrerer, hvordan de etablerede medier producerer falske nyheder på stribe

Den Korte Avis kunne ikke drømme om at give efter for dette angreb på ytringsfriheden. Vi opfordrer alle, der vil støtte os, til at give deres mening til kende i offentligheden og over for de pågældende firmaer.

 

Det er vigtigt, at alle gode kræfter står sammen om dette.

Del på Facebook

ANDRE LÆSER OGSÅ