Eleverne på Tørring Gymnasium nær Horsens er blevet undervist i, hvordan det er være flygtning og prisgivet andres velvilje. (Dokument.dk)
Det foregik som en happening eller et stykke aktionsteater, hvor skurken blev fremstillet som en dansk soldat.
Da eleverne mødte ind til undervisning om morgenen, brasede der pludselig en håndfuld hætteklædte mænd ind i klassen. De sagde, at landet var i undtagelsestilstand, og at alle skulle stille i kantinen hvor de skulle aflægge en danskhedsprøve for at undgå at blive deporteret.
”En ond diktator har overtaget magten, I er nødt til at flygte og senere bestå en danskhedsprøve for at se, om I kan få hjælp, lød beskeden til de 420 elever,” ifølge Fredericia Folkeblad.
På Tørring Gymnasiums Facebookside kan man se ovenstående billede af den onde diktator og de hætteklædte mænd, som giver associationer til muslimske terrorister.
Det kan sikkert være meget godt, at lave afveksling med utraditionelle undervisningsmetoder, men hvorfor repræsenteres skurken som en repræsentant for Danmark?
Sammenligningen er både bizar og ondskabsfuld, ikke mindst mod unge danske soldater som risikerer deres liv for at befri mennesker fra morderiske diktatorer og forbrydere mod menneskeheden.
Årsagen er naturligvis, at eleverne skal skoles i anti-nationalisme og selvhad. De skal frem for alt bringes til at forstå, at danskhed, som er synonym med Dansk Folkeparti, er en ond strømning, som humanistiske, venligt vinkende gode mennesker lægger afstand til.
Og den ubehagelige propaganda gik da også lige ind hos flere af eleverne. Agnete Gjesse som er 2. års elev på Tørring Gymnasium udtaler til Fredericia Dagblad, at hun overhovedet ikke forstår, hvorfor udlændinge skal prøves i viden, som ikke engang gymnasieelver ved noget om
”Tænk at flygtninge skal bestå en test for at afklare, om de er danske nok… en test om at være dansk, som vi almendannede gymnasieelever har svært ved.” (Document.dk)
Gymnasieeleverne bliver altså undervist i, at når Danmark stiller krav til udlændinge, der ønsker at blive danske statsborgere, så er det lige så slemt som Islamisk Stat og andre brutale undertrykkere.
Det er fordummelse af eleverne, som indpodes de mest groteske fordomme orkestreret af danske biblioteker og gymnasielærere. Ekstremt venstreorienterede fordomme, som sprøjter ud af alle porer. Et standardinventar i disse fordomme er, at man tegner et stærkt dæmoniserende billede af Dansk Folkeparti.
Dermed er denne ’undervisning’ ikke bare fordummende. Den forsøger også at opdrage de unge mennesker til hadske og snæversynede mennesker over for synspunkter, som deres røde lærere ikke deler.
Til overflod trækker man også de danske soldater, der har risikeret deres liv, ned i sølet, som var de forbrydere.
Dette er ikke opdragelse til fri debat med krav om argumentation og dokumentation. Det er politisk agitation fra en gruppe voksne (lærerne), som er klart ude af trit med flertallet af den danske befolkning, men misbruger deres særlige adgang til at påvirke eleverne.
Borgerne betaler
Happeningen var arrangeret af DemokratiStafetten, som er et regionalt demokratiprojekt målrettet unge mellem 14-25 år. Stafetten har fokus på unge og udvikling af biblioteket som et demokratisk rum.
DemokratiStafetten er støttet af Aarhus 2017 og Kulturstyrelsens udviklingspulje, men projektet modtager formodentlig også EU-støtte – det er virkelig yndigt.
I løbet af 2015-2016 vil DemokratiStafetten rejse igennem hele Region Midtjylland og du vil kunne møde DemokratiStafetten på et bibliotek nær dig. DemokratiStafetten kulminerer i en stor fest, i forbindelse med Aarhus Europæisk Kulturhovedstad 2017.