LTF
Der har været megen uro og skriverier om banden “Loyal To Familia” – og deres forsøg på at indtage hele landet. Navnet er forkert, det rigtige navn er: L.T.U., hvor U står for umma. (Umma står for det verdensomspændende muslimske broderskab)
Knud Holm Nielsen
Nej til niqab og burka – ja til forbud
Forleden kunne man i Kristeligt Dagblad læse en leder med overskriften “Nej til niqabber – og nej til forbud”. Hvor er det trist, at Kristeligt Dagblad (KD) hopper på den galej. I et samfund som vort, bør man ikke færdes hverken maskeret eller formummet. KD mener, det er en privat sag, hvordan man går klædt. I princippet ja; men de to beklædningsgenstande rummer så store signalværdier, at de bør forbydes.
Den primære funktion i både niqabben og burkaen er netop at formumme kvinden. I de lande, hvor de to beklædningsgenstande hører hjemme (lande med muslimsk herredømme) er kvinden ifølge Koranen mandens ejendom. Når hun færdes uden for hjemmet – som hovedregel ledsaget af en mandsperson – må hun ikke vise sit ansigt for fremmede mænd. Ifølge Koranen kan han nemlig have vanskeligt ved at styre sin seksualitet.
Niqabben og burkaen kan ud over ovenstående også have den funktion, at de beskytter mod støv og sandflugt. Det er vel sjældent, at noget sådant finder sted i og omkring Gjellerup Parken og på Nørrebro.
Af trafikmæssige årsager bør niqabberne og burkaerne også forbydes.
Som mand i vort civiliserede Danmark oplever jeg signalerne fra en niqab- eller burkaklædt kvinde særdeles upassende. Jeg kan godt styre min seksualitet – jeg kunne aldrig drømme om at udsætte disse kvinder for overlast. Gramseepisoderne i München og Stockholm viser desværre, at de muslimske mænd ikke forstår at færdes blandt vestligt klædte piger / kvinder. Det kan vi, vestlige mænd, godt finde ud af!
Ejvind Bitsch
Hvorfor kan kommunerne ikke bryde Mellemøstens kvindesyn?
Det er fantastisk hvad Regering og Folketing har gjort for flygtningen uden tak fra de mange frelste i landet. Men, at næsten ingen kommuner kontrollerer at flygtningekvinderne deltager i de såkaldte IGU uddannelser, det er en tragedie. Der er fra 2015 til 16 i alt 3,316 flygtninge og familie- sammenførte på arbejdsmarkedet hvor kvinderne kun var 6%. Ordningen bygger på de eksisterende overenskomster og satserne for den 2-årige erhvervsgrunduddannelse. IGU forløbet er et resultat af trepartsaftalen om integration mellem regeringen og arbejdsmarkedets parter af 17. marts 2016.
Integrationsgrunduddannelsen varer to år og omfatter ansættelse i en lønnet praktikstilling på en virksomhed og skoleundervisning med uddannelsesgodtgørelse. Der udbetales efter ansøgning en bonus til private virksomheder på 20.000 kr. når IGU-eleven har gennemført de første seks måneder af I GU-forløbet. Der udbetales yderligere en bonus til private virksomheder på 20.000 kr. når IGU-eleven har gennemført et fuldt to årigt IGU forløb inklusiv 20 ugers dokumenteret undervisning efter udstedelsen af uddannelsesbeviset. IGU ordningen gælder flygtninge og familiesammenførte i alderen 18-40 år
Selv om kvinderne udgør 42% af den samlede målgruppe af Syriske flygtninge udgør de kun 17% af det samlede antal elever, og blandt de 18-24-årige er kvindernes andel helt nede på 9 % Det vil sige, at vi andre hvis de ikke sendes tilbage for at genopbygge deres land, har dem på varig forsørgelse.
Selv om regeringen kalder uddannelsen for en integrations uddannelse, så skal flygtningene vel alle sendes retur til at genopbygge deres eget land ved en fred, for at anvende de erhvervserfaringer som Danmark har givet dem. For vi tillader forhåbentlig ikke, at bliver her som permanente socialklienter. Så hvad gør Helsingør for at sikre at disse kvinder får egen erhvervserfaring. Det må vi have som et særligt tema i valgkampen!
Jens Kirkegaard kandidat til Region og Byråd for Dansk Folkeparti
Visitationszoner
Jeg er dybt chokeret over, at Line Lerche Mørck, der er statsbetalt professor ved Århus Universitet i bandeinvolvering og radikalisering, er modstander af, at Politiet – i deres kriminalitetsbekæmpelse – har fået det værktøj, at de kan indføre visitationszoner. Det sker jævnligt og sidst i København.
Professoren finder, at når det kun blev til seks sigtelser, og når der kun beslaglægges en enkelt ulovlig kniv som overtrædelse af våbenloven, – ja, så dur ideen ikke og har ingen berettigelse. Hvorefter hun udtaler bekymring for, at visitationszonebrug skaber negativ effekt med vrede og opposition til Politiet.
Jeg mener, at en sådan holdning er dikteret af en politisk holdning, som man må tage afstand fra. Der går snart ikke en dag, uden at vi hører om skyderi, knivstikkeri og vold. Så i stedet for at bagatellisere dette, burde der i stedet gives Politiet en generel tilladelse til at visitere overalt i hele landet.
Formålet er jo ikke at finde et bestemt antal våben og knive. Hensigten må være at skabe mere tryghed i befolkningen. Den, der ikke har noget at skjule, skjuler selvfølgelig ingenting. Og hvordan skulle man dog så kunne blive stødt og vred på Politiet, når man har rent mel i posen og ønsker større tryghed?
Visti Christensen